Saltar ao contido principal

Symon Pédícrí - Diego Anido Co.

Symon Pédícrí no OTNI
Difícil de xulgar este "Symon Pédícrí" que trae baixo o brazo o galego Diego Anido dende Cataluña. Trátase, certamente, dun Obxecto Teatral Non Identificado (OTNI). Porén, a complicación reside en saber se ademais de ser unha proposta difícil de clasificar chega realmente a transmitir a súa mensaxe. En "Symon Pédícrí" nótase o coidado labor que reside detrás da peza. A iluminación, a música, o son e incluso a escenografía están moi traballados, ao igual que a interpretación de Anido no seu papel de "Gonzalo", un home calquera do extrarradio de calquera cidade cunha vida mediocre e que na ousadía da inocencia atrévese a montar un espectáculo teatral porque os verdadeiros intérpretes chegan tarde. A partir de aí, a personalidade de Gonzalo vaise esvaecendo e mesturándose coa de Symon Pédícrí e a do seu irmán do mesmo nome, supostos protagonistas da obra non representada, para irnos achegando unha serie de crises existenciais, de inquedanzas, de momentos cada vez máis sórdidos que incluso bordean o "gore" para rematar nun final no que o ser humano queda nu e baleiro, mudo e indefenso. Entón, que é o que falla en "Symon Pédícrí"? Por que deixa unha sensación de inconclusión e, por momentos, de incomprensión? Non hai unha única resposta, mais unha delas podería ser a falta de concreción. Permitir que o espectador deixe voar a súa imaxinación e tire as súas propias conclusións é un recurso teatral como calquera outro, pero hai que ofrecerlle ao público as suficientes ferramentas como para tiralas. Neste caso, semella que a proposta está feita a tiróns, de xeito disperso, coma se algúns elementos estiveran incluídos porque son orixinais ou interesantes, pero sen estar realmente inseridos no argumento, senón como elementos en si mesmos que distraen e fan que o espectador se perda en labirintos que non achegan nada novo ao desenlace. As referencias están aí, como a de Frankenstein, a do Doutor Jekyll e Mister Hide, a da crisálida que torna bolboreta ou incluso a dos experimentos do doutor Mengele. Pero non agroman como deberían, en parte quizais á excesiva duración da peza, que por momentos resulta demasiado opresiva, suavizando a intensidade que debería ter. En todo caso, propostas como "Symon Pédícrí" acaban sendo fundamentais e a razón de ser dun ciclo coma o OTNI, no que a experimentación, o teatro contemporáneo e incluso as propostas inclasificables deben ter cabida e dirixirse a un público máis aberto e receptivo con aquilo que é distinto, pero non por iso necesariamente desbotable.

Comentarios

Publicacións populares deste blog

"El testamento de María" - Blanca Portillo

O berro mudo chegou á alma do público Aínda que "El testamento de María" é unha coprodución do Centro Dramático Nacional, o Festival Grec e Avance P.T., semella de xusto recoñecemento titular este comentario como "el testamento de Blanca Portillo". Porque aínda que toda a peza, en todos os seus aspectos, está coidada ao máximo, a xenialidade da Portillo, o seu estado de graza, fai que todo brille dunha forma que, probablemente, con outra actriz menos inspirada destacaría algo menos. Todo nesta revisión seglar e algo pagá sobre a vida de María de Nazaret, moi afastada da "Virxe María", está engraxado á perfección. Excepcional o atrezzo e a escenografía, complicada e sinxela a un tempo, axeitada e fermosa. Espectacular o vestiario de Mercé Paloma, que se transforma diante dos nosos ollos en traxe de festa ou sobrio loito a través de sinxelos movementos. Marabillosa a iluminación e os efectos de son, sempre ao servizo da peza e do lucimento da protagonis

"Édipo" - Companhia do Chapitô

Os actores transfórmanse en múltiples personaxes A traxicomedia é un xénero difícil. Resulta complicado camiñar sobre a lene liña que separa o riso e o pranto. Entre o absurdo e a desesperación máis absoluta, ás veces derivada dese mesmo absurdo. E a tarefa, tal que traballo hercúleo, semella aínda máis complexa cando nos enfrontamos a   Sófocles   e o seu "Édipo". A historia do bebé bautizado polos seus "pés inchados", aquel que non puido sobrepoñerse ao destino que escribiu ese oráculo mítico: matar ao teu pai e casar coa túa propia nai. Un sino que acaba cumpríndose porque non colle en cabeza humana que unha crudelísima sibila sexa quen de vaticinar e facer cumprir barbaridade tal. Como pode a  Companhia do Chapitô  espertar as gargalladas con ese punto de partida? Como pode facelo completamente núa diante do escenario? Sen nada. Sen vestiario acaído, sen maquillaxe. Sen cadeiras: "no hay sillas en el palacio". Pois a base

"Locus Amoenus" - Atresbandes

Un momento da representación Aproveita o momento, busca o teu lugar idílico, fai todo o posible por ficar nel e non esquezas que a vida pode rematar nun instante. Entre o   "locus amoenus"   e o   "carpe diem"   abala a proposta que os cataláns Atresbandes presentaron no OTNI do FIOT. Vivimos illados nos nosos propios problemas, mundos e universos, con preocupacións a miúdo intranscendentes e triviais, sen saber que nunha hora todo pode mudar e pasaremos a "non ser", á nada máis absoluta. E que, nunha reviravolta estúpida do destino, a culpa será dun inofensivo coello. Tirando ás veces do surrealismo, con risas e prantos hiperbólicos, con eses sons e músicas amplificados quizais para subliñar a incomunicación que vivimos en realidade os seres humanos, Atresbandes afonda con ironía nos absurdos da nosa existencia, mesturando elementos cotiás -como un libro, unha mazá, un almorzo, unha mochila-, con outros máis transcendentes -a morte, o amor, a orient